Borton dammen
Skymning i dis, och så det där tornet igen.
/ Twilight in the mist, and there’s that tower again. /
Malmö Stad hälsar ”När vintervädret tillåter och isen är 15-20 cm tjock kan du njuta av promenader och skridskoåkning på naturisar i staden. Malmös dammar skyltas under vinterhalvåret med ’varning för svag is’. När skridskoåkning tillåts täcks skyltarna för, och ger en indikation på att isen är tillräckligt tjock.” Här ska man alltså inte ge sig ut på dammen.
Kamera: iPhone 16e | ISO 200 | 4 mm | f 1.6 | 1/60 s | 2026-03-19
Visa plats på karta: Open Street Map (nytt fönster)
Visa foto i full storlek: Länk till foto (nytt fönster)
Ursprungligen publicerat: 2026-03-21 på Egoville by Pixels (Mastodon, nytt fönster)
Taggar: #TurningTorso #Malmö
Licens Creative Commons: Erkännande, Dela lika (CC BY-SA 4.0) Peter Fristedt/Egoville
<—